Friday March 29 , 2024

High Rise Specialist in Your Area

Please update your Flash Player to view content.
تقویم محتوا ، آغاز یک بازاریابی محتوایی ایده‌آل

تقویم محتوا ، آغاز یک بازاریابی محتوایی ایده‌آل

تقویم محتوا یک راه‌کار مناسب برای وبلاگ‌نویسان است اما آیا ارزش این همه سروصدا به پا کردن را دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که بسیاری از وبلاگ‌نویسان بزرگ از این ابزار استفاده می‌کنند. شما چه نظری دارید؟ آیا اضافه کردن تقویم محتوا به کسب‌وکارتان، آن را بهبود خواهد بخشید؟اکثرمان می‌دانیم که پاسخ این سوال مثبت است. می‌دانیم که بهترین راه برای جذب ترافیک به وبلاگ‌مان، از طریق انجام دادن کارهایی است که تقویم محتوا در توسعه‌ی ان به ما کمک می‌کند. این نوشته یک فرمول مرحله به مرحله را نشان می‌دهد که بسیاری از وبلاگ‌های حرفه‌ای برای برنامه ریزی و به اشتراک گذاری محتوا از آن استفاده می‌کنیم.بازاریابی محتوا چیست؟

 

قبل از اینکه وارد بحث شویم باید برخی اصول اولیه را در این زمینه بدانیم. برای شما و افرادی که همراه‌تان هستند، لازم است تا بازاریابی محتوا را کاملا درک کنید. شاید برای بارها نام بازاریابی محتوا و تقویم محتوا را شنیده باشید اما درک درستی از ان نداشته باشید.براساس تعریفی که در ویکی‌پدیا آمده است، بازاریابی محتوا به معنی:

 

مدلی از بازاریابی است که به تولید و به اشتراک‌گذاری محتوا می‌پردازد تا مشتری جذب کند. این محتوا و اطلاعات می‌تواند در انواع مختلفی مثل اخبار تحلیلی، ویدیو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و موارد دیگر تولید و منتشر گردد. در واقع این نوع بازاریابی، برای مشتریان مفید است.

 

سایت Weber Nation

 

تیم Weber grills کاملا می‌داند که چگونه باید بازاریابی انجام دهد. چند سال پیش این تیم سایتی به نام Weber Nation را راه‌اندازی کرد که اعلام کرده بود برای کمک به مشتریان ایجاد شده است. مثلا نکاتی برای اماده کردن کباب خوب و مواردی مثل این، که قرار بود ارزشی را به زندگی کاربران اضافه کند. این نوع محتوا با وجود اینکه به درد مشتریان می‌خورد خیلی هم لازم نبود. چون هرکسی که سایت را می‌دید لزوما یک کباب‌پز از این مجموعه نمی‌خرید. اما این شرکت سعی می‌کرد مواردی را که برای مشتریان خوشایند بود به آن‌ها بگوید. این دقیقا کاری است که بازاریابی محتوا انجام می‌دهد. در بازاریابی محتوا هدف فروش مستقیم محصولات نیست. فقط می‌خواهیم اعتماد کاربران را به خود جلب کنیم تا در دراز مدت به مشتریان بالفعل محصولات تبدیل شوند.تقویم بازاریابی محتوا چیست؟

 

بیشتر ما با تقویم‌های سنتی نوشتاری آشنا هستیم که به ما کمک می‌کند نحوه‌ی انتشار محتوای خود را در یک تقویم تجسم کنیم. اما تفاوت آن با تقویم‌های دیجیتالی بازاریابی محتوا در چیست؟بازاریابی محتوا یک استراتژی قوی است. شما باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید که چه چیزی روی آن‌ها اثر می‌گذارد. تقویم بازاریابی محتوا در واقع یک سند برنامه‌ریزی است که به شما و تیم‌تان دیدی از آنچه باید انجام دهید می‌دهد. بازاریابی محتوایی کاری که شرکت Weber به خوبی انجام داد. این تقویم باید علاوه بر تقویم‌های محتوایی معمول موارد زیر را نیز شامل شود:– محلی برای اینکه موضوعات کلیدی و ایده‌های نو در آن نوشته شود.– اختصاص مطالب و وظایف به افراد، اینکه چه کسی باید چه چیزی بنویسد.– ایجاد یک زمان‌بندی برای اینکه مطالب به طور مداوم منتشر شوند.– استراتژی بازاریابی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای همه قابل درک باشد.– یک نقطه‌ی ارتباطی میان اعضای تیم باشد.وجود یک تقویم برای انتشار مطالب به شما و تیم‌تان یک چارچوب عملی می‌دهد تا به هدفی که می‌خواهید برسید و برای مشتریان اعتمادسازی کند. این تقویم در واقع یک ابزار استراتژیک برای بازاریابی است. از طرف دیگر هم ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید تیم خود را سازمان دهید. هر دوی این موارد برای پیشرفت شما ضروری است.چرا به تقویم بازاریابی محتوا نیاز دارید؟

 

در برخی از موارد تقویم بازاریابی محتوا برای ارزیابی تعداد محتوایی که منتشر می‌کنید، استفاده می‌شود. این همان چیزی است که باعث می‌شود بدانیم که ایا تمامی تلاش‌مان را کرده‌ایم یا نه.به دلایل زیر به یک تقویم محتوا نیاز داریم:

 

۱- بازاریابی محتوا به برنامه نیاز دارد

 

بازاریابی محتوا یک سرمایه گذاری استراتژیک است. شما باید بدانید مشتری چه می‌خواهد و آن را مستقیما به او بدهید. این یک هدف استراتژیک است و به یک راه‌حل استراتژیک نیز نیاز دارد. تقویم تحریریه در واقع یک دید کلی از استراتژی محتوای شرکت به دست می‌دهد.

 

۲-کمک می‌کند تا هماهنگ‌تر باشید.

 

تنها زمانی می‌توانید به انجام شدن یک کار اطمینان داشته باشید که برای آن برنامه بریزید. در اینصورت است که برای افراد تیم ملموس می‌شود و تلاش می‌کنند تا آن را انجام دهند.

 

۳- تیم‌مان از ما تشکر خواهند کرد.

 

این بهترین راه است تا کارکنان ارتباطات خوبی با هم داشته باشند. تقویم تحریریه برای افرادی خوب است که به طور مداوم روی یک کار مشترک همکاری می‌کنند.

 

۴- مخاطبان ما ان را دوست خواهند داشت.

 

بهترین راه برای جذب مخاطبین این است که چیزی را که دوست دارند به آن‌ها بدهیم. مطالب بهتر در گرو توجه به این خواسته‌ی افراد است و در نهایت تشکر ان‌ها را در پی خواهد داشت.چرا بدون یک تقویم محتوا کارمان پیش نخواهد رفت؟

 

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌دانید که روزانه ۲.۷۳ میلیون پست وبلاگی در ان منتشر می‌شود. با این همه رقیبی که برای‌تان وجود دارد چه چیزی باعث می‌شود تا متفاوت باشید؟ انتشار محتوا تنها کافی نیست به بیشتر از این نیاز دارید.

 

بازاریابی محتوا از دیدگاه سئو

 

محتوا اولین چیزی است که مستقیما روی سئو تاثیر می‌گذارد. درست است که ابزار های زیادی برای جلب توجه موتورهای جستجو وجود دارد اما امروزه موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده‌اند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به جای ترفندهای افزایش سئو بیشتر طرفدار محتوای با کیفیت است. تمرکز بر روی بازاریابی محتوا در حال حاضر بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد.

 

شما نیاز به محور دارید، بیایید با آن روبرو شویم. کاری که الان انجام می‌دهید، تاثیرگذار نیست. محتوایی که روی ان کار می‌کنید مناسب نیست. با ایجاد یک تقویم محتوا شما روی مطالب اصلی تمرکز می‌کنید و وقت خود را هدر نمی‌دهید. این کار یک ابزار برای رشد است.

 

برای ایجاد یک تقویم محتوا به چه نیاز دارید؟

 

پلت‌فرم‌های رایگان زیادی برای ایجاد تقویم محتوا وجود دارد که برخی به صورت دیجیتال هستند و برخی روی کاغذ. اما بهترین راه همان تقویم‌های دیجیتالی است. چند نمونه از این ابزارها در ادامه تعریف شده‌اند ولی جایگزین‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد.

 

– برنامه‌ریزی برای یک سال– برنامه‌ریزی پست های فردی و ایده های محتوا– تقویم ماهانه برای برنامه‌ریزی پست‌هایی که هر روز منتشر می‌شوند

 

فایده‌ی استفاده از یک تقویم تحریریه‌ی کاغذی در این است که شما را به برنامه‌ریزی عادت می‌دهد. البته باید در انتها از یک ابزار پیشرفته‌تر استفاده کنید اما این راه، یک روش عالی برای برنامه‌ریزی بدون هزینه است.مثلا ابزاری مثل CoSchedule یک تقویم کاملا دیجیتالی است که به شما اجازه می‌دهد مستقیما تقویم محتوا را با وبلاگ وردپرسی و شبکه‌های اجتماعی‌تان مرتبط کنید. این ابزار قدرتمند شبکه‌های اجتماعی را با تقویم محتوا مرتبط می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا کارهای خود را با دیگر افراد تیم به اشتراک بگذارید.

 

مهم نیست که از چه ابزاری استفاده می‌کنید، مهم این است که این ابزار شما را برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. سفارش تولید محتوا به این نتیجه رسیده‌ام که افرادی که زمان زیادی را برای برنامه‌ریزی، ویرایش، و اجرای تقویم محتوای خود صرف می‌کنند، بیشتر از بقیه به موفقیت می‌رسند.

Inactive Module

You should publish modules to the "inactive" position and set the Menus to "All", for them to show up on pages where there is no active menu ID. This is a bug/feature of Joomla that causes only menu items in the "All" setting to show up.