Friday March 29 , 2024

High Rise Specialist in Your Area

Please update your Flash Player to view content.
 هوشمند سازی ساختمان چیست

هوشمند سازی ساختمان چیست

زیر سیستم های یک سیستم هوشمند سازی ساختمان را می توان این گونه نام برد

 

روشنایی (Lighting)

 

روشنایی می تواند از طریق داده های دریافتی کنترل شود. این داده ها از سنسور های نوری (Photo sensors) و زمان سنج ها (Timers) دریافت می شود.

 

در سیستم هوشمند سازی ساختمان های جدید کنترل روشنایی نیز بروز است. این سیستم می تواند بر اساس سیستم (DALI) Digital Addressable Lighting interface باشد. لامپ ها با DALI کاملا قابل تنظیم هستند. این سیستم می تواند افت سیگنال ها و … را شناسایی نماید.

 

 

تهویه هوا و درجه حرارت

 

سیستم های Air Handlers با استفاده از ترکیب هوای بازگشتی و هوای بیرون عمل می کنند. این سیستم ها می توانند به تهویه مطلوب تر هوا و کنترل درجه حرارت کمک کنند. این پروسه می تواند در صرفه جویی در انرژی و صد البته هزینه ها مثمر ثمر باشد.

 

 

سیستم دوربین مدار بسته

 

یکی از جامع ترین و محبوب ترین راه کارهای ارتقای امنیت و کیفیت دوربین مدار بسته است. کنترل در تمامی محیط ها از جمله ساختمان ها با استفاده از سیستم امنیتی دوربین مدار بسته می باشد.

 

دوربین های مدار بسته (CCTV) Close Circuit Television در واقع می توانند ساختمان را محافظت نمایند. محافظت در قبال تهدیدات خارجی از قبیل سرقت و … و البته تهدیدات داخلی. دوربین های مدار بسته امروزه با پیشرفت تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده اند. آن ها جزء لاینفک ساختمان های هوشمند شده اند. و البته بسیاری از ساختمان های عادی و غیر هوشمند اداری و تجاری و مسکونی. امروزه دوربین های مدار بسته با ضبط تصاویر به صورت HD امکان اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت و … را دارند. هوشمند سازی ساختمان tis با امکان ارسال دیتا ها از طریق اینترنت (IP) محبوبیت روز افزونی در میان کاربران یافته اند.

 

این سیستم امنیتی ویژه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. که بسته به نیاز ساختمان و محیط می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

 

Inactive Module

You should publish modules to the "inactive" position and set the Menus to "All", for them to show up on pages where there is no active menu ID. This is a bug/feature of Joomla that causes only menu items in the "All" setting to show up.