Tuesday March 19 , 2024

High Rise Specialist in Your Area

Please update your Flash Player to view content.
 دزدگیر منزل با سیم کارت

دزدگیر منزل با سیم کارت

3) ردیاب های فروصوت

 

اساس کار ردیاب های فروصوت، شناسایی امواج صوتی با فرکانس کمتر از 20 هرتز می باشد. این دامنه از فرکانس امواج صوتی، توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. فوران های آتشفشانی، زلزله، باز و بسته کردن درب ها و پنجره ها از جمله عواملی هستند که منجر به تولید امواج صوتی فروصوت می شود. این امواج می توانند مسافت چند صد کیلومتر را طی کنند.

 

یک سیستم کامل شناسایی فروصوت، شامل اجزای زیر است: بلندگو (سنسور مادون قرمز) به عنوان ورودی میکروفون، فیلتر فرکانسی، مبدل آنالوگ به دیجیتال و یک MCU که سیگنال های ورودی را آنالیز می کند.

 

وقتی که سارق یا فرد متفرقه بخواهد وارد یک ساختمان شود، در را باز و بسته می کند تا از باز یا قفل بودن آن اطلاع پیدا کند، در را فشار می دهد و از اشیای نوک تیز برای باز کردن قفل استفاده می کند. در اثر این فعالیت ها، امواجی با فرکانس پایین تولید و منتشر می شوند. فعالیت هایی از این قبیل به سرعت و قبل از ورود سارق به داخل ساختمان، توسط ردیاب های فروصوت شناسایی می شوند.

 

حساسیت این سنسورها بر اساس اندازه ساختمان و حضور یا عدم حضور حیوانات خانگی، قابل تغییر است.4) ردیاب های اولتراسونیک

 

این ردیاب ها امواجی با فرکانس 15 تا 75 کیلوهرتز را تولید می کنند که در محدوده شنوایی انسان ها نیست. اساس کار ردیاب اولتراسونیک، پدیده دوپلر است که یکی از قوانین فیزیک می باشد. از توضیح پدیده دوپلر به منظور اختصار بیشتر، صرف نظر می کنیم. در حالت کلی، جسم در حال حرکت، فرکانس ارسالی از ردیاب اولتراسونیک را تغییر می دهد و در نتیجه آن، دزدگیر اماکن فعال می شود.

 

سنسور اولتراسونیک، امواج را در منطقه تحت پوشش پخش می کند. این امواج توسط اجسام سخت مثل در، دیوار و سقف منعکس می شوند و توسط گیرنده، دریافت می شوند. در مقابل، اجسام نرم تر، مقداری از انرژی این امواج را جذب می کنند. در یک منطقه مشخص، میزان انرژی ارسالی و دریافتی حسگر، در یک میزان مشخص تنظیم می شود. زمانی که یک شخص یا شی به حسگر اولتراسونیک نزدیک و یا از آن دور شود، پدیده دوپلر اتفاق می افتد و دزدگیر اماکن هشدار می دهد. دزدگیر منزل با سیم کارت تکنولوژی تقریبا منسوخ شده است و کارشناسان از آن استفاده نمی کنند.5) ردیاب های ریزموج (مایکروویو)

 

این دستگاه، ریزموج یا همان مایکروویوها را ارسال می کند و هرگونه کاهش را در شدت پرتو، توسط دستگاه گیرنده ثبت می کند. این ردیاب ها هم برای محیط داخلی و هم برای فضای بیرونی ساختمان، قابل استفاده هستند. به منظور کاهش هشدارهای کاذب، این ردیاب با یک سنسور PIR یا Dual Tec ترکیب می شود.

 

اساس کار این ردیاب ها نیز پدیده دوپلر است و در اثر تغییر در انرژی امواج دریافتی، هشدار دزدگیر اماکن فعال می شود.

 

Inactive Module

You should publish modules to the "inactive" position and set the Menus to "All", for them to show up on pages where there is no active menu ID. This is a bug/feature of Joomla that causes only menu items in the "All" setting to show up.